Goede reis - Reisverslag uit Nieuwkoop, Nederland van Jeugd Brug - WaarBenJij.nu Goede reis - Reisverslag uit Nieuwkoop, Nederland van Jeugd Brug - WaarBenJij.nu

Goede reis

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jeugd

17 Oktober 2011 | Nederland, Nieuwkoop

Na het inpakken van de bus, een gebed voor een goede reis en God's zegen en het zoeken van een plaatsje in de bus kon de reis beginnen. Geweldig dat er zoveel mensen waren om ons uit te zwaaien. De sfeer was gelijk aanwezig in de bus, dus al snel was het een kippenhok! Ivan reed het eerste stuk en dat verliep erg goed. We hebben gezongen voor de jarige Bart en genoten van zijn traktatie! Ook hebben we een kaart geschreven voor Anne-Fleur, die helaas door ziekte niet met ons mee kon. In Duitsland namen we afscheid van Ivan en gingen wij verder. De nacht begon, dus waren er verschillende mensen die serieus probeerden te gaan slapen. Dat viel lang niet altijd mee, maar met korte hazen-slaapjes kom je ook de nacht wel door. 's Nachts konden we lekker wat kilometers maken. Het ging overdag ook lekker, dus al met al kwamen we veel eerder aan dan 2 jaar geleden! We konden rustig onze spullen uit de bus halen, een slaapplaatsje zoeken en genieten van een bord spaghetti.
Daarna werd het snel rustig en gingen we slapen. Tjonge, wat kan het koud zijn hier! Er waren verschillende mensen die door de kou een slechte nacht hebben gehad. We slapen op stapelbedden (met vrij harde matrassen).
Zondag 16 oktober:
Lekker ontbeten met elkaar en daarna naar de dienst. Het was goed om elkaar te ontmoeten en met elkaar God te zoeken. Andre en Jeroen deden een stukje drama en Richard heeft verteld over de storm op het meer. Ook heeft hij zijn getuigenis gegeven over de storm in zijn leven. We hebben gezongen (roemeens, engels en nederlands door elkaar) en we kwamen met elkaar tot de conclusie dat God groot is. Dat kan je zomaar ineens raken.
We hebben een goede tijd met elkaar gehad en natuurlijk werd er gelijk een afspraak gemaakt om later in de week met elkaar te voetballen.
Na het eten zijn we een stuk gaan wandelen. Het is hier zo onwijs mooi! De zon scheen volop en als je dan de berg op klimt en om je heen kijkt dan kan je maar 1 ding doen; genieten!
Toen we weer terug bij de kerk waren was er een dienst voor de roemeense tieners. We hebben daar niet veel van kunnen volgen omdat het niet vertaald werd. Onze groep had voor de tieners cadeautjes gekocht en die hebben we gegeven. Vooral de voetballen vielen erg in de smaak.
We hebben weer genoten van de kook-kunsten van Maria. Anco voorzag iedereen van koffie en de jeugd vermaakte zich met het spelen van spelletjes. Het is echt geweldig om te zien hoe de jongeren zo met elkaar omgaan. Het is een geweldige groep.
's Avonds hebben we nog een kennismakingsspel gedaan. We hebben onwijs gelachen en tjonge, wat zijn de jongens dan fanatiek bij zo'n spel.(Tom, zelfs Henk was fanatiek! we hebben het op video, want anders geloof je het nooit...hahaha)
Maandag 17 oktober;
Omdat we nu de verwarming hadden aangezet waren er minder mensen die het koud hebben gehad. En het is echt wel koud geweest, want 's morgens ziet het buiten wit van de vorst. Maar ook vandaag laat de zon zich goed zien. Goed weer om eens aan de slag te gaan. Er is een groep bezig met het versieren van de kerkzaal, want vanmiddag is de kindermiddag. Er is een groep bezig met hout klein zagen en de plaats vrij maken waar het hout-hok straks gemaakt gaat worden. En er is een groep bezig rondom het huis van Pieter en Petra. (En natuurlijk is er 1 iemand in de luxe positie om lekker binnen op de bank achter de pc te zitten...)
Deze week is Petra er jammer genoeg niet bij. Zij zit nog in Nederland.
We zien uit naar wat God deze week gaat doen binnen de groep en zijn nu al erg dankbaar voor de sfeer en de gezelligheid die er onderling is. Groetjes aan de hele gemeente de Brug!

• 17 Oktober 2011 - 08:21

Albert En Ria:

Goed om te horen dat alles goed met jullie is! Heel veel plezier met elkaar!

• 17 Oktober 2011 - 08:23

Inge,Ruud & Renée:

Ha lieve mensen, wat geweldig dat jullie het zo goed hebben met elkaar. Ondanks de koude nacht ziet het er op de foto "zomers"uit! Lekker hoor om zo te mogen genieten van het zonnetje.

• 17 Oktober 2011 - 08:39

Hendrik-Jan Den Boer:

Hallo daar. Goed om te horen dat de reis zo goed is verlopen.
    Als jullie de kou zo ervaren, motiveerd het wellicht nog meer om met het hout en het hout hok bezig te zijn!! Dan weet je waar je het voor doet.
    Maak er een mooie week van met z'n allen. Geniet van elkaar en van God's aanwezigheid.

Groeten aan iedereen daar.

• 17 Oktober 2011 - 09:11

Pien:

Wat een mooi weer, heerlijk! Heel veel plezier en succes, As speciaal voor jou een dikke knuffel! Groetjes aan allemaal..

• 17 Oktober 2011 - 09:12

Gerda O.:

Hallo lieve luitjes!
    Wat goed om te lezen hoe het met jullie gaat. Blij dat alles zo voorspoedig is gegaan. Nu lekker genieten, hard werken, veel lol hebben en nieuwe dingen leren/ervaren! Ik kijk uit naar het volgende reisverslag.

Lieve groeten, Gerda

• 17 Oktober 2011 - 10:12

Simone Groenewoud:

Leuk verslag!

Veel zegen voor deze week!

• 17 Oktober 2011 - 11:31

Peter En Laura:

Mooi om deze verhaal te lezen. We zijn erg benieuwd wat jullie daar allemaal gaan beleven. Lieve groeten
    Peter en laura.

• 17 Oktober 2011 - 11:43

Ellen:

Hallo dappere helden ! Wat heb ik een bewondering voor jullie ! Jullie hebben er tijd en geld voor over om voor mensen in een ander land die je helemaal niet kent Het verschil te kunnen maken. En Jezus zegt: Wat je gedaan hebt aan de minste van mijn broeders heb je aan Mij gedaan. Jullie mogen tot zegen zijn voor anderen en zo worden jullie zelf ook weer gezegend! Super leuk om de verslagen te lezen en op de hoogte te blijven. Ik bid voor jullie ! Liefs !

• 17 Oktober 2011 - 14:35

Marjo:

geweldig om te horen dat het zo goed gaat bij jullie en dat het weer oké is. ik hoop dat jullie veel kunnen doen deze week en geniet van elkaar!
    lieve groetjes van marjo

• 17 Oktober 2011 - 18:32

Yvonne (omie):

Hoi Lieve Levi,

Wat leuk om de foto te zien en natuurlijk het geweldige reisverslag waar in vermeld wordt dat jullie het erg naar de zin hebben.
    Het smaak naar meer hoor, ik kijk uit naar het vervolg van het reisverslag en naar meeeeeeeeeeeeeer foto's
    Groet voor allen

• 17 Oktober 2011 - 19:00

Nol En Hanny :

lieve mensen, wij hebben diep respect voor jullie !! We hopen dat het de komende dagen ook goed mag gaan,
    groetjes,
    Pa en Ma van Leeuwen

• 18 Oktober 2011 - 20:42

Arie, Heleen & Kids:

Groeten van ons aan jullie,en een bijzondere groet aan Matthijs. werk ze

• 23 Oktober 2011 - 14:25

Tom: