Weer thuis - Reisverslag uit Nieuwkoop, Nederland van Jeugd Brug - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Nieuwkoop, Nederland van Jeugd Brug - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jeugd

22 Oktober 2011 | Nederland, Nieuwkoop

Wat kan een mens genieten van een warme douche na een lange busrit! Heerlijk!
We zijn weer veilig thuis en danken God voor een waanzinnig gave week!
Pieter had voor ons een heerlijke BBQ geregeld waar we lekker van hebben genoten met elkaar. Jammer dat het juist deze dag moest regenen, maar gelukkig was er een afdak en het kerkgebouw waar we konden eten. We hebben genoten van de muziek, elkaar, het vlees en de pasta-salade. Toen kwam het moment van afscheid nemen. We hebben Pieter bedankt voor de gastvrijheid en gebeden voor God's nabijheid bij zijn werkzaamheden. Ook de 2 dames uit de keuken hebben we hartelijk bedankt. We hebben hen verrast met een mooi cadeau en wat nieuwe spullen voor in de keuken. Toen begon Jonathan te haasten en gingen we snel naar de bus. Nog even naar het toilet, groepsfoto (waar uiteindelijk niet iedereen op staat...) en dan een plekje zoeken in de bus. Het was echt onwijs gezellig in de bus. Alle foto's werden verzameld op een laptop en we hebben gelijk een kleine powerpoint gemaakt met een impressie voor in de dienst morgen. In totaal zijn er ruim 2100 foto's gemaakt, dus we kunnen u denk ik wel een indruk geven van onze bijzondere week. Bij de grens van Roemenië naar Hongarije hebben we een uur stil gestaan omdat er problemen waren bij de bus voor ons. Toen wij aan de beurt waren werden de paspoorten gecontroleerd en mochten we gelijk weer verder. Na een tijdje werden we aangehouden door de Hongaarse politie. (Dat Roemeen je niet?! Ja, dat meen ik wel!) Het ging om een steekproef. Er werd 1 koffer onderuit de bus gehaald (Natuurlijk net 1 met een cijfercode, dus van wie is de koffer? Van niels! Ok, Niels eruit. Koffer open. Wat rommelen in de koffer en Niels mocht de zooi zelf weer opruimen...) We konden weer verder. We hielden een plas-pauze op een parkeerplaats waar we er al snel achterkwamen dat ze niet blij zijn met wild-plassers!! De volgende stop was rond middernacht. Lekker een vette hap halen bij de Burger King. Er was 1 medewerker en ik geloof nooit dat die echt blij was met 30 mensen voor zijn balie...(Helaas geen vrije wifi, dus geen update)
Na deze stop werden er pogingen gedaan om te slapen. Bij de een ging dat wat makkelijker dan bij de ander. We konden gelukkig lekker doorrijden. Een snelle chauffeur-wissel om half 4 en toen weer door richting Duitsland. Even na 9 uur mochten we weer even de bus uit. Heerlijk ontbijtje. Ivan stapte bij ons in de bus en toen naar Nederland. Het zag er allemaal goed uit dat we op tijd in Nieuwkoop zouden zijn. Er werden al verschillende sms-jes gestuurd naar het thuis-front dat we 13.15 uur aan zouden komen. Helaas reden we toen vlak voor de laatste afslag nog even een file in. Daar hebben we bijna een uur stil gestaan. Dat viel wel even tegen.
Wat is het leuk om iedereen dan weer te zien! Kinderen die staan te springen en zwaaien en ouders met een brede lach op het gezicht. Moe maar voldaan waren we weer thuis!
Ik wil iedereen heel hartelijk bedanken voor het lezen van mijn verslagen. Bedankt voor jullie reacties. Ik heb jullie een indruk willen geven van wat we hebben gedaan, maar hoe we alles hebben ervaren dat zullen jullie persoonlijk moeten horen, want dat is niet in een paar zinnen te beschrijven. Bedankt voor jullie meeleven!
Groetjes, Astrid

• 22 Oktober 2011 - 14:45

Yvonne (omie):

Hoi Astrid,
    Ik wil je enorm bedanken voor de reisverslagen van de reis. En ja we leefde erg mee, dankzij het reisverslag waren we er altijd een beetje bij, en inderdaad de persoonlijke verhalen met de ervaringen zijn niet even snel te vertellen maar dat het leuk, gezellig, fijn en een fantastische week is geweest mocht ik reeds vernemen.
    Begeleiders ook dank voor alles en misschien in 2012 weer een keer.
    Groetjes voor allen.

• 01 November 2011 - 16:33

Simone:

Nog even je laatste verslagje gelezen! ;-)
    TOP!!