De laatste loodjes - Reisverslag uit Arad, Roemenië van Jeugd Brug - WaarBenJij.nu De laatste loodjes - Reisverslag uit Arad, Roemenië van Jeugd Brug - WaarBenJij.nu

De laatste loodjes

Door: Anneloes & Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeugd

25 Oktober 2013 | Roemenië, Arad

Hebben we (vooral de mannen) woensdag bijna al het hout weg gezaagd, gehakt en opgestapeld en denken we daarmee klaar te zijn. Komt er 's ochtends totaal onverwachts een grote vrachtwagen met boomstammen het terrein op rijden. We weten dus weer wat ons te doen staat. Aangezien de mannen bij de arme mensen aan het klussen gingen, deden de meiden een poging om het houthakken voort te zetten, bijgestaan door de nog achtergebleven mannen.

Een aantal meiden zijn met Petra van het terrein af geweest om bij mensen op huisbezoek te gaan. Ze hebben onder andere een naaimachine bij Elisa (de aanbiddingsleidster van de gemeente) gebracht, wat een geweldig mooie gebedsverhoring was. Ook zijn er zelfgebreide vesten vanuit Nederland rondgedeeld. En de kinderkleding vanuit Nederland is bij Maria (de kok van twee jaar geleden) bezorgt.
Verder is er nog weer geverfd, gelakt, druiven geperst en is het overige hout vanuit de tuin van Pieter en Petra bezorgt bij een aantal zwervers die in een oud schoolgebouw verblijven.

Aan het einde van de dag heeft een groep nog lekker gevoetbald en 's avonds laat nog een pittige wandeling gemaakt, waarbij ze over Arad uit konden kijken, wat een mooi uitzicht was.

We kijken terug op een hele mooi week waarin we veel hebben gedaan, veel gezelligheid hebben gehad en waarbij God duidelijk aanwezig was en bescherming gaf aangezien er geen ernstige ongelukken zijn gebeurt.

Het is dubbel om weer naar huis te gaan en de mensen hier achter te laten, maar het is ook wel lekker om niet meer twee toiletten te hoeven delen met 34 personen. Om echt alle verhalen te horen, spreek ons gerust aan, want wij hebben een hoop te vertellen.

Voor de laatste maal groeten vanuit huizen Nagel!

• 25 Oktober 2013 - 10:57

Astrid:

Het dubbele gevoel is erg herkenbaar. Maar wij vinden het wel weer fijn dat jullie weer naar Nederland komen. Natuurlijk hebben jullie nog een lange reis voor de boeg, dus we moeten nog ff geduld hebben! We wensen jullie deze laatste dagen nog heel veel plezier en God's bescherming voor de terug weg. En dan willen natuurlijk ALLES horen!

Groetjes, Astrid , HJ en de boys

• 25 Oktober 2013 - 11:38

Familie Van 't Wout:

Zo harde werkers...moe maar voldaan terug naar Nederland!
    Het weer is hier wat minder maar onze harten zijn warm als we aan jullie denken.
    We kijken reikhalzend naar jullie uit.

Groetjes van fam. van 't Wout

• 25 Oktober 2013 - 15:20

Albert En Ria:

Een hele goede reis gewenst! En tot morgen, we zijn heeeeel benieuwd naar jullie verhalen!
    Groetjes, Albert en Ria, Michelle en Bart.

• 25 Oktober 2013 - 17:04

John & Ulrike:

Hoi allemaal,

Na deze intensieve week, zullen jullie wel een voldaan gevoel hebben, maar ook behoorlijk moe zijn. Gelukkig kunnen jullie dan een lekker tukje doen, nu jullie weer naar huis toe komen. We wensen jullie een goede en veilige reis toe, opdat we jullie morgen allemaal weer kunnen begroeten. Laten jullie op tijd weten (voor zover dat kan natuurlijk) hoe laat jullie aan denken te komen? (wij hebben zelf ook nog een reisje van 3 uur voor de boeg voordat we terug zijn).

Groetjes, John & Ulrike.

• 25 Oktober 2013 - 17:43

John & Ulrike:

Net even lopen zoeken op google-maps, want wij zijn afgelopen zondag op Ameland naar de kerk (federatie doopsgezind-gereformeerd) geweest en ook zij hebben een senioren-hulpproject in Roemenië en wel in Nagyajta en we waren nieuwsgierig of dat een beetje in de buurt van Minis ligt.... nou... vanuit Nl bekeken wel, maar het ligt dus 405 km (via de meest rechtstreekse route over de weg) oostelijker dan Minis. Het is leuk om te merken dat je, behalve het feit dat je beiden Jezus als fundament in je leven hebt,daarnaast ook op zo'n manier verbonden kunt zijn met elkaar.

• 25 Oktober 2013 - 19:25

Petra De Jong:

Fijn om jullie morgen weer te zien en te spreken! Fijne reis en kom veilig weer thuis!
    Kus petra!