Nog een paar nachtjes slapen - Reisverslag uit Nieuwkoop, Nederland van Jeugd Brug - WaarBenJij.nu Nog een paar nachtjes slapen - Reisverslag uit Nieuwkoop, Nederland van Jeugd Brug - WaarBenJij.nu

Nog een paar nachtjes slapen

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeugd

06 Oktober 2015 | Nederland, Nieuwkoop

15 ... 14 ... 13 ... 12 ... 11 ... 10! Nog maar 10 nachtjes slapen en het is eindelijk zo ver! Na maanden van voorbereiden gaan op vrijdag 16 oktober 2015 iets meer dan 30 man een bus instappen, om vervolgens een kleine 22 uur later in Roemenië uit te stappen. En ze hebben er nog zin in ook!

Inmiddels is het al weer de 4e keer dat er vanuit de Burg een lading enthousiaste en gemotiveerde groep jonge en iets minder jonge mensen naar Pieter en Petra in Roemenië vertrekken. Iets meer dan een week geleden zijn we al even bij elkaar geweest voor een stukje team-building op een geslaagde voorbereidingsdag. We zijn begonnen met een stuk aanbidding en hebben geluisterd naar een inspirerend verhaal van Gerard de Groot. Daarna hebben we verschillende workshops bijgewoond om de laatste voorbereidingen te treffen voor ons verblijf in Roemenië, want daar is het natuurlijk allemaal om te doen.

We mogen 5 dagen lang onze handen uit de mouwen steken in het dorpje Minis. Een kleine 1682 km vanaf ons kerkgebouw de Brug in Nieuwkoop. Op deze manier mogen we werkzaamheden verrichten voor Pieter en Petra, omdat zij full-time bezig zijn met hun stichting, die zich inzet voor de aller armsten in de omgeving. Zonder hun inzet zouden deze mensen aan hun lot zijn over gelaten en zouden velen het nog geen jaar redden. En met onze hulp iedere twee jaar, kunnen Pieter en Petra zich focussen op hun roeping in Roemenië. En naast het werk voor Pieter en Petra mogen we ook de omgeving tot zegen zijn. Ook dit jaar is het weer de bedoeling om ook een aantal projecten 'buiten het hek' op te pakken en direct klussen te doen bij de aller armsten.

En uiteraard is er weer de kindermiddag! Waar we net als vorig jaar weer flink wat schoenendozen mogen uit gaan delen aan kinderen die zelf heel weinig hebben. En het zien van al die vrolijke en gelukkige kinderen, die intens dankbaar zijn met de aandacht die ze krijgen en die schoenendoos met simpele spulletjes, is voor velen vaak het hoogtepunt van de week.

Maar is het dan een week alleen maar werken? Nee, ook zullen we veel tijd hebben voor ontspanning. Gezellig met elkaar een spelletje doen, kletsen, een balletje trappen, lekker luieren en soms even helemaal niets doen. Want ook dat is nodig na een dag hard werken.

En u hebt de kans om vanuit Nederland toch een beetje 'om het hoekje' te kijken! Tijdens de reis gaat Dorianne u op de hoogte houden van al onze avonturen. Dus klik op de link 'Meld je aan voor de mailinglijst' links onder aan de pagina en krijg automatisch een mailtje als er weer een verhaal is gepost. Zo gaan we ook proberen om u via deze blog op de hoogte te houden van de terugreis uit Roemenië, want door alle vluchtelingen is het onmogelijk om te zeggen hoe lang we tijdens de terugreis bij de grens zullen staan. Dus ook over de aankomst in Nieuwkoop is zeer weinig te zeggen.

Maar u kunt ons wel komen uitzwaaien op vrijdagavond 16 oktober om 18:00 uur. Wij zouden het heel leuk vinden als u met grote getale ons voor de laatste maal gedag komt zeggen voordat we voor 22 uur in de bus stappen. We vertrekken vanaf de parkeerplaats van de sportvereniging naast de Brug (Ladderhaak 2 in Nieuwkoop)

En daarmee zit mijn laatste verslag er op en mag ik het stokje officieel gaan overdragen aan mijn opvolger. Twee jaar terug mocht ik de blog beheren en samen met een aantal reisgenoten een aantal berichten plaatsten. Nu mag ik het met veel vertrouwen over gaan laten aan Dorianne. Veel succes!

• 08 Oktober 2015 - 07:48

Jolanda Van Zijp:

heb het goed samen en een gezegende reis god bless Jolanda,