Weer feest en heel veel kinderhandjes - Reisverslag uit Minişel, Roemenië van Jeugd Brug - WaarBenJij.nu Weer feest en heel veel kinderhandjes - Reisverslag uit Minişel, Roemenië van Jeugd Brug - WaarBenJij.nu

Weer feest en heel veel kinderhandjes

Door: Dorianne

Blijf op de hoogte en volg Jeugd

17 Oktober 2017 | Roemenië, Minişel

17-10-2017

Titel:
Auteurs: Dorianne

Dinsdag:
Ook vandaag was er weer feest, Kimberly is weer een jaartje ouder en wijzer. Gefeliciteerd! Met een luid gezang ging ze het ontbijt tegemoet.

Zoals beloofd, de uitslag van de spannende voetbalstrijd Nederland – Roemenië: Anco vertelt dat het erg leuk was om te doen, twee Hollandse teams en maar één Roemeens team. Er zijn geen ernstig geblesseerden gevallen, wat een feest! De dames waren erg fanatiek, maar de heren daarentegen leken qua speelstijl erg op ons Nederlands elftal. Met andere woorden, zoals voorspeld: Team Roemenië won. Een harde maar eerlijke strijd.

Na het ontbijt was er weer quality-time. Deze keer was de vraag: is jouw vertrouwen wel eens beschadigd en hoe ging je daar mee om? Al spreek ik voor mezelf, hier kwamen mooie gesprekken mee naar voren in de aparte groepjes.

De taken voor vandaag waren tijdens het ontbijt al bekend gemaakt, dus na een bak koffie of thee kon iedereen gelijk aan de slag. Zo werd er vandaag weer aan het huisje gebouwd, verder gegraven aan de greppel voor het nieuwe hekwerk, de heg werd weer gekortwiekt, Rebekka en Nienke zijn mee gegaan met Petra op huisbezoek, het hout werd weer opgestapeld en niet te vergeten…alles werd klaargezet voor de kindermiddag.

Om drie uur (Roemeense tijd) kwamen er zo’n 70 kinderen de kerk in gestormd. (dit was volgens Roemeense telling, dus een stuk of 85 in werkelijkheid) Groepje voor groepje kwamen ze binnen. Zoals verwacht, was het snoephappen en de snoepkettingen maken een groot succes. Maar ook bij de schminktafel en bij het nagellakken was het super druk. Zelfs wij werden lopende kunst door het schminkwerk van de Roemeense kinderen haha. Toen het een beetje ten einde liep, werden alle Nederlanders de zaal uit gestuurd. Er was een verrassing. Na een paar minuten wachten, mochten we dan eindelijk naar binnen. Eenmaal binnen werden we allemaal het podium op gestuurd. Nadat de schoenendozen uitgedeeld waren, werd er voor ons geapplaudisseerd en kwamen de kids ons allemaal een knuffel geven, wat een liefde hebben die mensen toch! Ook kregen we een heel mooi bedankbord, met alle namen van de kids die er waren.

Na afloop is er met zijn allen opgeruimd, ouders..ik snap jullie nu eindelijk als ik jullie hoor zeggen: ik snap niet hoe een kind zoveel zooi kan maken. Wat een troep haha, maar goed…vele handen maken licht werk. Ook werd het beloond met een lekkere Hollandse pannenkoek als toetje van de maaltijd.

Vanavond is er een vrije avond, maar wij gaan nu eerst de verjaardag van Kimberly vieren. Ik gok zo dat zij nog nooit met zoveel mensen tegelijk haar verjaardag gevierd heeft!

En ohja, we zijn erachter gekomen waar Stefan zijn koffiezettalent vandaan heeft: ARIE. Die zorgt elke ochtend voor een lekkere bak koffie, zodat de slaperige koppies goed wakker worden. Thanks!

• 17 Oktober 2017 - 19:48

Karin:

Hoi allemaal,

Allereerst....felicitaties voor Kimberly, dit is vast een helel bijzondere verjaardag.... ;-)

Tof om weer te lezen hoe het jullie vergaat, en met jullie avontuur mee te genieten,

wat onwijs tof moet het vanmiddag geweest zijn voor jullie, met zoveel dankbare kinderen een feestje bouwen :-) heel erg tof!

Heel veel plezier vanavond op het verjaardagsfeestje,

Be Blessed hug en een heule dikke hug voor ons kruimel :-)

Marc & Karin

• 17 Oktober 2017 - 20:25

Astrid :

Jullie zijn goed bezig!! En wat een fantastische foto van Marco!! I love my son!!!

Goede tijd verder!!
    Groetjes Astrid den Boer

• 17 Oktober 2017 - 21:34

Niek Kersloot:

Weer een topdag, ben trots!
    Logisch, wie wil er nou geen schmink feest op haar verjaardag.

En Dorianne, je schrijft geweldig. Heb er al een en ander van geleerd, dat sommige jongens er gewoon beter gaan uitzien met make-up, en (met z'n allen) opruimen??? Ken er een paar.....Heel bijzonder!

Groeten van hier, veel Suc6 en plezier
    Niek.

• 17 Oktober 2017 - 21:47

Ria:

Opnieuw een super-verhaal! Top, Dorianne!
    Elke dag nieuwe taken voor iedereen... complimenten, hoor!
    En wat een feest zal het geweest zijn voor de Roemeense kinderen! Schminken is altijd leuk, dat zien we ook nu weer:-)
    Nog een hele fijne tijd met elkaar en liefs!

• 18 Oktober 2017 - 01:22

Berthold En Petra:

Super leuk zeg! Die kindermiddag! echt het hoogte punt denk ik!

Bram je ziet er fantastische uit!! :)

liefs van ons

• 18 Oktober 2017 - 09:12

Henri En Alice:

Ha Justin, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    Iedereen ook weer een prettige (werk)dag gewenst; jullie zijn kanjers!!!
    Groetjes!!
    Henri, Alice en Joël

• 18 Oktober 2017 - 11:16

Corrie En Arwi:

Lieve allemaal,
    Wat een mooie berichten vanuit Minus. We kunnen ons de kindermiddag nog goed herinneren en begrijpen Dorianne als ze spreekt over de zaal waar het zo'n grote bende is na afloop. Maar ik denk ook aan die blije gezichtjes als de kinderen de bus weer instappen met een mooie schoenendoos vol speelgoed. Fantastisch geweldig om jullie verhalen te horen. We wensen jullie nog een hele fijne en gezegende week met elkaar.
    Hartelijke groet van ons. We zijn trots op jullie en Justin een fijne verjaardag!

• 18 Oktober 2017 - 19:59

Erry, Ruben En Thirza:

Wat een mooie en leuke verhalen! Dorianne, je laat ons echt meegenieten.
    Gaaf om te horen dat de kinderen en jullie zo genoten hebben.
    Kimberley en Justin alsnog gefeliciteerd!
    Nog veel zegen en een fijne tijd met elkaar!

Liefs van Ruben, Thirza en Erry