Vertraging.... - Reisverslag uit Wels, Oostenrijk van Jeugd Brug - WaarBenJij.nu Vertraging.... - Reisverslag uit Wels, Oostenrijk van Jeugd Brug - WaarBenJij.nu

Vertraging....

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Jeugd

19 Oktober 2019 | Oostenrijk, Wels

Het eerste gedeelte van onze reis werden wij gereden door Dick, een chauffeur van Van der Valk die daarna weer terug naar Nederland keerde. Na een korte plaspauze nam Jonathan het stuur van hem over en vervolgden we onze reis over de eindeloze Duitse snelweg.

De rij tijden van onze chauffeurs worden nauwkeurig bijgehouden met een apparaatje dat zit ingebouwd in de bus. Ze mogen ieder maximaal een blok van 4,5 uur rijden. Dit apparaat houdt precies bij hoelang de chauffeurs rijden, en hoelang de bus stil moet staan tussen de wissels door. Na 4,5 zijn we gestopt bij een benzinestation in Duitsland. Even plassen en weer door! Nu was het de beurt aan Piet. Piet is een ervaren chauffeur bij Van der Valk, die dit jaar vol enthousiasme met ons mee wilde gaan als chauffeur naar Roemenië!

Helaas was er een technische fout, waardoor de klok van Piet zei dat hij over 3 minuten al een pauze in moest lassen... en dat terwijl hij eigenlijk nog 4,5 uur mocht gaan... Helaas moeten we deze klok echt aanhouden, als we dat niet doen overtreden we de wet en wacht ons een fikse boete... Noodgedwongen moesten we de bus dus ergens op een donkere parkeerplaats neerzetten voor 45 minuten.. Heel erg balen, maar het is niet anders. Na die 45 minuten mocht Piet gelukkig weer gaan rijden! Hij is alweer een paar uur aan het rijden en ondertussen ligt een groot gedeelte van de bus te slapen. *pling* Welkom in Oostenrijk! Nog 750 kilometer te gaan, we zijn over de helft!

• 19 Oktober 2019 - 06:21

Peter En Gerda :

Een goede reis nog allemaal..... nog een kleeeeein stukje ;)
    Hou vol! We kijken uit naar jullie volgende verslag.
    Liefs van Peter en Gerda

• 19 Oktober 2019 - 10:11

Arwi:

Een goeie reis allemaal. Ik was helaas te laat om jullie uit te zwaaien. Baluh...... Ik voel weer helemaal hoe het is om 24 uur in de bus te zitten, maar jullie gaan een prachtige week tegemoet met mooi weer. Geniet er vooral ook van.
    Groet, Arwi

• 19 Oktober 2019 - 13:05

Barry:

Leuk om jullie zo te kunnen volgen! Jammer van de vertraging, maar gelukkig rijden jullie alweer een tijdje. Nog een goede reis, ik blijf jullie volgen en een goede aankomst.