Klussen, klussen en nog eens klussen! - Reisverslag uit Miniş, Roemenië van Jeugd Brug - WaarBenJij.nu Klussen, klussen en nog eens klussen! - Reisverslag uit Miniş, Roemenië van Jeugd Brug - WaarBenJij.nu

Klussen, klussen en nog eens klussen!

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Jeugd

23 Oktober 2019 | Roemenië, Miniş

Vandaag zijn er meerdere groepen buiten het terrein geweest. Berthold ging vandaag op pad met 4 tieners om de gevel van een huisje te repareren. Gisteren is daar ook al een groep druk bezig geweest en het huisje knapt er zichtbaar van op! Een andere groep tieners stapte bij Pieter in zijn busje om 1,5 uur verderop een kindertehuis te bezoeken. In dit kindertehuis wonen 27 kinderen waarvan de ouders zijn overleden of waarvan de ouders niet voor hen konden zorgen. We kwamen aan bij een prachtig gebouw waar deze kinderen vol liefde opgevangen worden. Wij mochten daar met een groep van 8 mensen naartoe om de kinderen een super leuke middag te bezorgen. Schminken, ballonnen, stoepkrijten en voetballen. De lach op het gezicht van die kinderen is onbetaalbaar! Mooi om hen met zo weinig middelen, zo blij te maken! Aan het einde van de middag mochten we ieder kind persoonlijk een tasje geven, gevuld met allerlei spulletjes: tandenborstels, washandjes, ballen, knuffels, pennen enz. Wat waren ze blij en dankbaar!

Ondertussen is hier op het terrein weer hard doorgewerkt! De blaren staan op de handen van vele houthakkers, zo hard zijn onze toppers iedere dag aan het werk! Ook de kerk is bijna helemaal geverfd en het balkon en speeltoestel zijn volledig geschuurd en krijgen morgen hun eerste laag verf!

Vanavond hebben we opnieuw genoten van een bijzondere, Roemeense kerkdienst. Ook al verstonden we weinig van de liederen, toch konden we op onze eigen manier meedoen door te zingen en te klappen. Bijzonder om zo met elkaar, God groot te kunnen maken!

En nu, zoals elke avond, zitten alle tafels vol met groepjes tieners die spelletjes aan het doen zijn. De herrie is enorm, maar de sfeer onderling is top: ze hebben plezier en genieten van en met elkaar!

• 23 Oktober 2019 - 21:17

André:

Hoi allemaal,
    iedere avond zijn we weer nieuwsgierig naar de verhalen van jullie belevenissen. Jullie onderlinge verbondenheid spat van het beeldscherm af als ik de verhalen lees. Jezus zegt: "Aan jullie liefde voor elkaar zal iedereen zien dat jullie mijn leerlingen zijn." Misschien besef je het zelf niet, maar jullie zijn een getuigenis namens God zelf. Wat jullie vandaag in dat kindertehuis hebben gedaan is onbetaalbaar. Jullie hebben de kinderen laten weten dat ze waardevol en kostbaar zijn. Bedankt daarvoor en voor alles wat jullie de mensen in Roemenië schenken.
    Geniet van elkaar, van het mooie weer en hetgeen jullie nog mogen betekenen de komende dagen.
    André en Ingrid

• 23 Oktober 2019 - 21:53

Annette En Joop:

Geweldig!! Wat fijn dat alles zo goed gaat. En dat we zo uitgebreid op de hoogte blijven! Dank aan Hem!

• 24 Oktober 2019 - 11:04

Arwi:

Hallo allemaal,

Vandaag alweer de laatste grote klusdag. Wat een mooi werk is er in die paar dagen weer gedaan. En wat treffen jullie het met dat prachtige weer. Morgenochtend alles weer opruimen en dan is het alweer voorbij. Moeilijk om dan weer afscheid te nemen, maar jullie gaan vast voldaan weer naar huis. Prachtig om al die verhalen en belevenissen te lezen. Ik denk dat door deze week jullie hart voor altijd veranderd is, dat jullie na deze week jullie (opnieuw) hebben ontdekt hoe goed het leven in Nederland is. En hoe goed het is Gods liefde te kunnen delen met anderen. Sterkte nog voor de "laatste loodjes".