Kindermiddag!! - Reisverslag uit Miniş, Roemenië van Jeugd Brug - WaarBenJij.nu Kindermiddag!! - Reisverslag uit Miniş, Roemenië van Jeugd Brug - WaarBenJij.nu

Kindermiddag!!

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Jeugd

22 Oktober 2019 | Roemenië, Miniş

Vanochtend begonnen we de dag wederom met een stuk uit de Bijbel tijdens het ontbijt. Daarna gingen we even een half uurtje in groepjes uiteen om erover door te praten. Al snel ging de werkkleding weer aan en stonden de tieners weer met bijlen en kwasten in hun hand. Het kerkgebouw heeft nog een laag verf gekregen en ook de stapel hout is weer een stuk kleiner geworden vandaag. Vanmiddag was het terrein niet alleen van ons, maar de deuren stonden open voor de 70 kinderen uit het dorp en de omgeving. Piet reed een rondje langs de dorpen en de bus werd volgeladen met enthousiaste kinderen. Ze rende de kerk binnen en de eerste meiden zaten al klaar om geschminkt te worden. 2 uur lang werden de kinderen vermaakt door onze tieners. Schminken, stoepkrijten, knutselen, nagellakken, bellenblazen, blikgooien, voetballen en springtouwen. De kinderen genoten enorm, en dat was te zien aan de ravage achteraf ;)

Na het spelen was daar het moment om de schoenendozen uit te delen, ieder jaar opnieuw een prachtig moment! Dit keer extra bijzonder omdat Erry er zelf bij kon zijn vandaag. Zij is namelijk een paar dagen hier in Roemenië samen met Micha en Thirza om met eigen ogen de dankbaarheid te zien bij de kinderen. Erry heeft maandenlang heel veel werk verzet om de schoenendozen te vullen, en daar zijn we haar erg dankbaar voor! De kinderen namen vol dankbaarheid de dozen aan van onze tieners en al snel werden de dozen geopend: de blijdschap en dankbaarheid kon je van de gezichten aflezen, heel bijzonder! De bus werd weer volgeladen en de kinderen gingen ieder met hun gevulde schoenendoos naar huis.

Op dit moment is de groep tieners samen met Joey (de kleinzoon van Pieter en Petra) de berg op voor een mooie avondwandeling. We kijken terug op een mooie dag!

Helaas werkt de site niet mee en lukt het me niet om foto’s te plaatsen... Die krijgt u dus nog van ons te goed!

• 23 Oktober 2019 - 07:38

Astrid :

Wat fijn dat jullie zulk prachtig weer hebben! Het is super om te lezen hoeveel jullie kunnen doen en betekenen voor de mensen daar. Geniet van jullie tijd daar en we zien uit naar het volgende blog! Erg leuk om te lezen!!

• 23 Oktober 2019 - 09:34

Donja:

Wat een mooie berichten, en dat de kinderen het weer zo naar hun zin hebben gehad. Leuke foto van de groep op de berg, ben wel een beetje jaloers op het mooie weer en mis jullie hoor. Was de speculaas lekker? Nog heel plezier en Gods zegen voor de komende dagen . Lieve groetjes van Donja

• 23 Oktober 2019 - 16:08

Niek:

Mooi dit allemaal zo te lezen!
    Geweldig dat er zo hard gewerkt wordt, dat sommige zelfs de blaren op de handen hebben. Of die 'game-handjes' zijn niks gewend natuurlijk.........?!
    Jammer dat de foto's uploaden niet lukt, had graag nog gezegd dat een enkeling er bijzonder van was opgeknapt met schminken. Helaas pindakaas.
    Ga zo door toppers, zoveel mensen die jullie blij maken!
    En veel plezier samen!
    Niek.

• 23 Oktober 2019 - 17:46

Conny Domburg:

Wat mooi om te lezen hoe geweldig leuk jullie het daar hebben! En het enthousiasme over de schoenendozen vind ik ook geweldig om te horen!
    Nog veel succes en gezelligheid!

• 23 Oktober 2019 - 19:21

Petra :

He Kanjers!
    Wat mooi om te lezen dat jullie het zo goed hebben met elkaar!
    En dat jullie zoveel voor de kids en de anderen daar kunnen betekenen!

Ik geniet elke keer wanneer ik jullie verhalen lees!

Veel liefs van Mieke, Manouk en Petra.