De eerste dag Roemenië - Reisverslag uit Miniş, Roemenië van Jeugd Brug - WaarBenJij.nu De eerste dag Roemenië - Reisverslag uit Miniş, Roemenië van Jeugd Brug - WaarBenJij.nu

De eerste dag Roemenië

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Jeugd

20 Oktober 2019 | Roemenië, Miniş

Tijd voor een nieuwe blog! Gisteren stond er al snel een maaltijd op ons te wachten: paprika gevuld met gehakt en rijst. De meeste bedden waren ondertussen opgemaakt en het terrein was verkend. Na de maaltijd hadden we vrije tijd en als snel zaten de tieners met elkaar het welbekende spel te spelen: Waterloo. (de Christelijke versie van Weerwolven) ;)

Na een heerlijke nacht in een heerlijk bed zat iedereen vanochtend weer fris en fruitig aan het ontbijt: onze eerste ochtend in Roemenië! Na het ontbijt liepen we de kerk binnen, schudden de handen van de Roemenen en kropen de rijen in. Een dienst gevuld met Roemeense liedjes waar wij als Hollanders af en toe in het Nederlands of Engels mee konden zingen. Bijzonder om op deze manier God te aanbidden, ieder in zijn of haar eigen taal. Tijdens de kerkdienst sprak Roald over Psalm 44. “Wat je omstandigheden ook zijn, God is er bij!” Een mooie boodschap om deze week mee te beginnen! Na de kerkdienst en een kop koffie stond de volgende maaltijd alweer op ons te wachten: soep, aardappels en kippenpoten!

Als snel werd de bus voorgereden en gingen we met z’n allen richting de berg, inclusief een paar Roemenen uit de kerk hier. Aangekomen onderaan de berg kon de klim beginnen: op weg naar de top! De ene met het grootste gemak, de ander met de grootste moeite, maar wat telt: iedereen kwam uiteindelijk boven! Genietend van het uitzicht en genietend van de zon, want we mogen wel even zeggen dat het hier gewoon 28 graden was vandaag! Het lijkt bijna wel vakantie, maar morgen mogen we aan de bak! En ligt al een grote stapel hout op ons te wachten en ook de kerk kan wel weer een likje verf gebruiken. Tijd om de handen uit de mouwen te steken en de bevolking hier te helpen!

Vanavond hebben we lekker een avondje vrije tijd, spelletjes doen, mooie gesprekken voeren en vooral veel plezier hebben met elkaar! We zien uit naar een mooie week en we willen jullie bedanken voor jullie gebeden en leuke reacties bij de vorige blogs! Blijf dat vooral doen, want het is ontzettend leuk om te merken dat jullie met ons meeleven!

• 20 Oktober 2019 - 21:56

Annette :

Klinkt goed allemaal! Veel gezellige en veilige werkuren gewenst!

• 21 Oktober 2019 - 07:54

Alice Verkerk:

Hoi allemaal,
    Na een heerlijke zonnige ontspannen dag , nu aan de bak. ;)
    Veel gezelligheid en suc6 met het werk!

• 21 Oktober 2019 - 09:11

Peter En Gerda :

Weer een leuke blog om te lezen. Zo blijven we op de hoogte en kunnen we meegenieten! Werkze vandaag en blijf genieten van elkaar:)
    Groetjes!

• 21 Oktober 2019 - 12:03

Arwi:

achtentwintig graden.... niet te geloven. Hier regent het al de hele nacht en dag. Ik ben jaloers. De plaatjes herinneren mij weer helemaal aan de prachtige omgeving. Dat was dus genieten. Maar, vandaag "aan de bak". Dan kan 28 graden best zwaar zijn, vooral voor de houthakkers. Sterkte allemaal, maar geniet er ook van. Het is zo gaaf om Gods liefde te delen d.m.v. praktisch werk. Daarmee kun je de bewoners en de gemeente zegenen.