Doe mij maar nog een feestje! - Reisverslag uit Minişel, Roemenië van Jeugd Brug - WaarBenJij.nu Doe mij maar nog een feestje! - Reisverslag uit Minişel, Roemenië van Jeugd Brug - WaarBenJij.nu

Doe mij maar nog een feestje!

Door: Dorianne

Blijf op de hoogte en volg Jeugd

18 Oktober 2017 | Roemenië, Minişel

Ook vandaag was er weer feest! Gefeliciteerd Justin, ook alweer 17 jaar. Zoals gebruikelijk is er luidkeels gezongen door iedereen.

Wat is het toch grappig om te zien dat je op de woensdag de eerste echte brakke koppies ziet. Vooral als ik in de spiegel kijk, als ik net m’n bedje uitgerold kom. Na het ontbijt was er weer quality-time, vandaag was de vraag: mag God iets in jou veranderen? Ook bij deze vraag kwamen er goede gesprekken naar boven.

Hierna was het weer tijd voor klussen: hout hakken, het huisje waar aan begonnen was afmaken, houtjes stapelen, met Pieter of Petra mee. Ik dacht dat ik alles genoemd had, maar nee, Jorian klom vrolijk nog even in de grote boom die voor aan het erf stond om deze even een kopje kleiner te maken. Nou meen ik me te herinneren dat Pieter vorig jaar ook al riep: “Die boom gaat eruit dit jaar, helemaal plat.”. Dus ja, de boom staat er nog steeds.

In de avond hadden we weer een dienst, vergelijkbaar met een aanbiddingsavond bij ons. U voelt het misschien al aan komen. Op een gegeven moment zag ik Anco naar mensen zoeken, ja hoor..we mochten weer de zangdienst verzorgen. Geen probleem hoor! Maar ja, naar een paar dagen met jeugd weg zijn en hard werken, doet je stem het niet zo lekker meer. Vals of niet vals gezongen…als het maar uit een zuiver hart komt toch? In de dienst heeft Anneloes wat gedeeld over haar voorbereidingen op deze Roemenië-reis en haar eerdere belevenissen op andere reizen. Ook zijn er weer specifiek voor mensen gebeden, voornamelijk voor genezing. Kippenvel! Aan het einde van de dienst verder we flink de kerk uit geknuffeld door de Roemenen.

Morgen vertrekken Evelien en Micha helaas al weer naar huis. Laten we hopen dat ze een voorspoedige en veilige vlucht hebben.

En ohja, voordat ik het vergeet: bedankt voor alle leuke reacties, ze worden warm ontvangen hier.

• 18 Oktober 2017 - 21:34

Corrie En Arwi:

Hallo harde werkers,

Nog één dag er flink tegenaan en dan zit de klus er bijna al weer op. Goed bezig samen. Nog steeds zomer bij jullie? Wat gaat zo'n week weer snel. Hopelijk hebben jullie weer veel kunnen doen. Ben erg benieuwd naar foto's van de werkzaamheden. Zijn er nog druiven geplukt zoals de voorgaande jaren? Geniet nog van deze prachtige missie want voor je weet zit je weer op school/werk.
    Hou vol, hou vol!

• 18 Oktober 2017 - 21:47

Niek Kersloot:

T'is ook één grote verjaardagopreishow bij jullie.
    Justin, ook jij van harte!

Gelukkig is Dick niet de boom in gegaan...........
    (Kost gewoon moeite hier verder niks aan toe te voegen, slik.)

Groeten van hier naar daar,
    Niek
    Ps, thuiskomers een goede reis!

• 18 Oktober 2017 - 22:03

Karin Van Capelleveen:

Dag Kanjers,
    Nog een dag er flink tegenaan gaan.
    Vrijdag weer een traditionele bbq?
    Hierna hebben jullie voldoende tijd om alle moeheid in de bus eruit te slapen.
    Geniet nog even en tot zaterdag.
    Een dikke kus, speciaal voor die ene topper!
    groetjes Karin

• 18 Oktober 2017 - 22:16

Rik En Anjo:

Hallo allemaal.
    Leuk om te horen wat jullie allemaal mee maken.
    Klinkt allemaal heel gezellig. Maar er wordt ook wel hard gewerkt merken we.
    Dus het is gelukt om de boom in te korten ?

Nog veel plezier met elkaar.
    Groetjes

• 18 Oktober 2017 - 22:18

Karin:

Hee Allemaal,

Als ik het zo lees wordt er heel wat werk verzet door jullie... #helden

• 18 Oktober 2017 - 22:36

Karin:

Buiten het feit dat jullie helden zijn... zie ik mn bericht voor een gedeelte niet terug ( iets met techniek wat faalt ) duzz Jus jij ook nog van harte met je verjaardag.
    Gaat rap he zo weekkie.. geniet nog ff van elkaar en hopelijk net als wij van fantastisch weer.
    @Dorianne vet compliment voor jou voor het elke dag neer zetten van een top verslag, je kan wel column's gaan tikken.

Eef en Micha goeie reis morgen, terug naar het wonderschone Nieuwkoop.

Hug en een hele vette voor ons kruimel

Marc &Karin

• 18 Oktober 2017 - 22:42

Martijn En Annelous:

Leuk om te lezen.
    Succes morgen, jullie zijn toppers!
    Evelien en Micha goede reis morgen!

• 18 Oktober 2017 - 23:02

Ria: