Druivenpitjes - Reisverslag uit Minişel, Roemenië van Jeugd Brug - WaarBenJij.nu Druivenpitjes - Reisverslag uit Minişel, Roemenië van Jeugd Brug - WaarBenJij.nu

Druivenpitjes

Door: Dorianne

Blijf op de hoogte en volg Jeugd

19 Oktober 2017 | Roemenië, Minişel

Donderdag:
Voor een paar van ons ging de wekker een aantal minuten eerder dan normaal. Evelien en Micha gingen weer terug naar Nederland. Tegen de tijd dat dit online staat, zijn ze denk ik alweer geland. Het was nog maar de vraag of hun vlucht wel de lucht in zou gaan, omdat er sprake was van een mogelijke staken door de piloten. Gelukkig zagen we Kees op een gegeven moment, die het goede nieuws meebracht dat ze veilig en wel weer in het vliegtuig zaten.

Deze ochtend is het programma voor quality-time omgegooid. Iedereen nam even de tijd voor zichzelf, om op te schrijven wat irritaties/verlangen/boosheden of juist dankbaarheden waren. Zodra je klaar was, mocht je het papier waarop dit stond opproppen en in een doos gooien. Nienke heeft besloten er een kunstwerk van te maken. Niet omdat ze stiekem zin had om te knutselen. Nee, omdat ze wil laten zien dat er ruimte voor is en het er mag zijn. Je mag boos zijn, gefrustreerd, dankbaar of hoe je je dan ook voelt.

Ook is er deze ochtend heel erg gebeden voor werk, want zoals jullie weten..maken vele handen licht werk. Zo was het dus weer zo ver: het werk was op. En aangezien gebeden verhoord worden, had Pieter nog wel wat klusjes liggen. De takken van de heg en boom, die we naast de schuur neer moesten leggen, mochten weer naar voren gesleept worden. Ze werden opgehaald, dus die takken hebben ondertussen ook het hele terrein gezien. Maar goed, werk is werk toch? Haha. Ook zijn er weer een aantal mensen vertrokken richting het huisje, om de laatste puntjes op de i te zetten. Naast dit alles staan bijna alle palen voor het nieuwe hek in de grond. Lekker bezig mensen!

Het weer houdt zich voortreffelijk hier, dus ook vandaag konden we met zijn allen buiten lunchen. En inderdaad met eigen geplukte druiven. We spreken wel eens over worden als een kind, nou die tekst was hier wel heel toepasselijk bij. In de druiven zaten namelijk nog wel pitjes. Wat kan je daar nou beter mee dan ze op het puntje van je tong leggen en ze in de richting van iemand spugen? Voordat u uw oordeel klaar heeft: ook de leiding deed mee! Het is niet alleen de jeugd deze keer.

In de middag heeft Jonathan nog even lekker de fik in de grote stapel overgebleven takken en zaagsel gezet. Ook de oude glijbaan van het speeltoestel moest eraan geloven, in de hens met dat ding. Dat stinkt ook zo fijn (kuch kuch). En ja, het speeltoestel heeft een mooie, nieuwe glijbaan. Gelukkig was er ook tijd om voor onszelf te zorgen. Een aantal zijn naar het winkeltje hier verderop in de ‘straat’ te gaan. Buiten werden gezellig spelletjes gespeelt, maar er werd ook met de voetjes omhoog gezeten. Even lekker niks.

Vanavond is er nog wel de nachtwandeling, nog even de benen strekken voordat we ze weer 22 uur lang opvouwen in de bus. Of voor degenen die thuisblijven, als je slim bent, alvast je tas inpakken. Dat scheelt morgen een hoop stress.

Al spreek ik voor mezelf, ik zie er best naar uit om weer heerlijk alleen op een kamer te slapen. Lekker onder m’n eigen douche te douchen. Maar dat neemt niet weg, dat dit sowieso een fantastische week is geweest vol met fantastische mensen en gebeurtenissen.

En Karin, blijf vooral reageren. Het is altijd een luid gejoel zodra kruimel genoemd wordt haha!

• 19 Oktober 2017 - 17:06

Nicole:

Hee allemaal!

Fijne reis terug morgen! Leuke blogs trouwens Door!

• 19 Oktober 2017 - 20:09

Micha:

helaas was de vlucht niet afgelast en zijn we nu al terug in Nederland.
    veel succes met de reis terug.
    ik mis jullie: Papa, Daniël, en natuurlijk de rest.

groetjes Micha (en een knuffel van de rest)

• 19 Oktober 2017 - 21:29

Henri , Alice En Joël:

Leuk om weer wat te lezen vanavond .
    Een hele goed terug reis morgen!

• 19 Oktober 2017 - 21:31

Karin:

Hee Allemaal,

Wat een super toffe blog weer.. echt mega genieten om het elke x te lezen en een piep klein beetje mee te
    genieten met jullie avontuur, wij hebben er serieus van genoten maar idd ik kan me voorstellen dat er na een week hard bikkelen naar je eigen bed cq douche verlangt wordt.

En nu het laatste avondje alweer bonte avond neem ik aan haha, heel veel plezier met de nacht wandeling, het inpakken en een super goeie terug reis, bijna heeeeel bijna is ze er weer.... ons kruimel :-)
    Joh echt geen idee dat jullie daar om gejoeld hebben, maar wel heel tof ... maar nog ff en dan zijn jullie weer in Holland dan blijft ze "ons kruimel" en voor de rest van de wereld hebben we haar Nikita genoemd.

Dikke hug Marc & Karin.

• 19 Oktober 2017 - 21:39

Corrie Valk:

Hoi allemaal,
    Voor morgen een hele goede tijd toegewenst. Sterkte met het inpakken en oppruimen van alle zalen. Geniet van de bbq en het heerlijke zonnetje. Een hele goede reis naar huis, we denken aan jullie.
    Groetjes, Arwi en Corrie.

v

• 19 Oktober 2017 - 22:21

Rebekka:

Goeie reis naar huis!!!!

• 19 Oktober 2017 - 22:24

Ria:

Bedankt voor de mooie blogs! En na vandaag kijken we uit naar al jullie persoonlijke verhalen. Een hele veilige terugreis toegewenst en tot zaterdag!

• 19 Oktober 2017 - 22:36

Ellen Valk:

Wij wensen jullie allemaal een mooie laatste dag en een hele goede terugreis in de bus of het vliegtuig!
    En bedankt voor je leuke verslagen Dorianne!
    Tot zaterdag allemaal!! Groetjes Ellen en Noa

• 20 Oktober 2017 - 11:26

Petra Fransen:

Wat een mooi idee van Nienke om er een kunstwerk van te maken! Geniet nog even van elkaar en wij wensen jullie een goede reis naar huis! We zien er naar uit om iedereen weer veilig in Nieuwkoop terug te zien. Dikke kus voor Anna.

• 20 Oktober 2017 - 21:02

Berthold En Petra:

Hele fijne terug reis toegewenst! Liefs van ons