Hard werken - Reisverslag uit Nieuwkoop, Nederland van Jeugd Brug - WaarBenJij.nu Hard werken - Reisverslag uit Nieuwkoop, Nederland van Jeugd Brug - WaarBenJij.nu

Hard werken

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jeugd

18 Oktober 2011 | Nederland, Nieuwkoop

Wat een werk kunnen die gasten verzetten! Ze werken echt lekker door. Er was een stapel hout klaar gelegd om te hakken... "Daar zijn jullie wel een tijdje zoet mee",zei Pieter. Maar in een ochtend was de hele stapel klein! We zijn begonnen om de achter muur van het gebouw te voorzien van isolatiemateriaal. Dat ging ook als een speer. Tot we niet meer hoger konden en er een stijger in elkaar werd gezet. ARBO-technisch absoluut niet verantwoord, dus dat hebben we verder maar overgelaten aan de Roemeense mannen. Ondertussen was Willem een rondje gereden door de omgeving en had een hele bus vol kinderen. Ze hebben genoten van alle spelletjes die er te doen waren. Koekhappen, snoep-happen, blikken gooien...ze kregen er geen genoeg van! Ze konden gesminckt worden, kleurplaten maken, touwtrekken en de stoep versieren met stoepkrijt. Ze vonden het geweldig. In de keuken werd er hard gewerkt aan een grote stapel pannenkoeken. De kinderen hebben zitten smullen. Toen de kids weer met de bus naar huis werden gebracht konden wij aan tafel. Wat we aten moet je maar niet vragen, want ik heb geen idee wat het was, maar het was wel lekker! Iets met rijst, kippenvleugels en een prutje van wortel en ui. We keken allemaal uit naar het toetje, want daar zijn ze hier echt goed in. We hadden al een keer chocolade taart gehad en een keer een soort gebak van sultana's en pudding, maar helaas...we moesten het dit keer doen met vruchtjes uit blik. Ook lekker, maar toch even anders...haha. 's Avonds werd er nog even gevoetbalt, maar de temperatuur daalt hier erg hard, dus al snel trok iedereen weer naar binnen. Na de koffie hebben we een avond met elkaar gehad waarin we ervaringen van de dag met elkaar deelden. Ingrid was erg onder de indruk. Zij was met pieter mee geweest toen hij eten ging rondbrengen. Mensen die echt uitkijken naar de komst van Pieter. Ze waren onwijs blij met de sokken die Ingrid mee had genomen. Zo blij met een paar sokken, gebreid door een oma in Nederland. Mensen die in een hokje leven met alleen een bed en een stoel... Dat laat een diepe indruk achter. Wij hebben het zoooo onwijs goed in Nederland.
Dinsdag 18 oktober:
Annelous, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Groetjes van ons uit Roemenie.
Nadat iedereen weer zo'n beetje zijn of haar bed was uitgerold en gegeten hadden werd er bekeken wat we vandaag konden gaan doen. Al het hout dat gister was gehakt konden we nu opstapelen in het stookhok. Ruud heeft wat mensen aan het werk gezet om de haag te snoeien en Abe klom in de wilg om wat takken te snoeien. Tijdens de koffie hoorden we dat het in Nederland erg slecht weer is...dat is toch wel lekker om te horen als je in het zonnetje zit te genieten. We zijn echt heel blij met dit weer! We hebben met elkaar lekker buiten gegeten. Als het goed is kunnen we straks beginnen met het metselen van een muurtje zodat Pieter meer hout droog kan bewaren.
Het is ook leuk om te zien dat de schuur die we vorige keer hebben gemaakt nu klaar is en totaan het plafond vol staat met groente van Hak, aardappels en sultana's. De schuur wordt dus goed gebruikt. Nou, ik ga weer snel naar buiten, want met zulk mooi weer moet je niet te lang binnen zitten. Bedankt voor jullie reacties op mijn vorige verslag. Ik neem ze mee naar de groep (ik schrijf dit namelijk op de pc van Pieter, want hier heb ik internet) Straks bij het avondeten lezen we dan alle reacties voor. Wordt zeer gewaardeerd.
Groetjes namens de hele groep!

• 18 Oktober 2011 - 11:30

Pien:

Geniet lekker van het mooie weer. Wat leuk dat de kindermiddag geslaagd was!! heel veel plezier nog met elkaar toegewenst!!! liefs uit het regenachtige ( nu is het wel weer droog, ook bij ons, haha, ) Ter Aar ( morgen wordt het ook weer erg slecht bij ons, snik,snik) dikke knuffel aan iedereen. liefs

• 18 Oktober 2011 - 11:55

Albert En Ria:

Hé lieve allemaal,
    Echt leuk om weer van jullie te horen! Zo ver weg en door het verslag en de foto's toch dichtbij :-)
    Bart, een dikke knuffel van Michelle...

• 18 Oktober 2011 - 11:56

Jannie Domburg:

Fijn om te horen dat jullie zo veel kunnen doen voor de bevolking. Groetjes en liefs aan jullie allen van de Domburgjes uit Ter Aar

• 18 Oktober 2011 - 12:27

Peter En Laura:

Hallo allemaal.
    Wat fijn om te horen en te lezen dat het daar zo goed gaat. En dat de kindermiddag geslaagd was. Wij hopen dat jullie nog meer mooie dingen kunnen doen. groetjes en iedereen en dikkeknuffels voor jelle en Femke

• 18 Oktober 2011 - 13:10

Ruud,Inge&Renée:

Lieve allemaal, Wat heerlijk dat jullie zoveel kinderen blij hebben kunnen maken met een gezellige middag! En dat al het hout al weg is gehakt, een hele prestatie hoor. Heb je er spierpijn aan over gehouden Niels? Het is erg leuk om via de webblog bij jullie om een hoekje te kunnen kijken!
    Lieve groet,

• 18 Oktober 2011 - 14:25

Valkenburgjes:

Leuk te zien waar jullie mee bezig zijn,geniet van het mooie weer.
    Succes met wat jullie nog gaan doen.
    Groetjes uit Nieuwkoop

• 18 Oktober 2011 - 14:49

Yvonne (omie):

Hoi stoere Levi en vrienden van De brugjeugd.
    Wat goed van jullie dat er zo hard wordt gewerkt en dat jullie veel succes hebben met al het op knapwerk en hout hakken dat is zwaarwerk maar je weet dat ieder daar daar woont er dankbaar voor is helemaal geweldig hoor. Ik vind het ook enorm leuk dat de kinderen zo'n geweldige middag hebben gehad blijen gezichten is onbetaalbaar en daar doe je het toch allemaal voor. Ik wens jullie nog fantastische dagen toe en wil mijn dank uitspreken voor het reisverslag en de foto's erg leuk en fijn om jullie te volgen.(heerlijk)
    Groetjes voor allen

• 18 Oktober 2011 - 14:53

Yvonne (omie):

Hoi stoere Levi en vrienden van De brugjeugd.
    Wat goed van jullie dat er zo hard wordt gewerkt en dat jullie veel succes hebben met al het op- knapwerk en hout hakken, dat is zwaarwerk maar je weet dat ieder die daar woont er dankbaar voor is helemaal geweldig hoor. Ik vind het ook enorm leuk dat de kinderen zo'n geweldige middag hebben gehad blijen gezichten is onbetaalbaar en daar doe je het toch allemaal voor. Ik wens jullie nog fantastische dagen toe en wil mijn dank uitspreken voor het reisverslag en de foto's erg leuk en fijn om jullie te volgen.(heerlijk)
    Groetjes voor allen.

• 18 Oktober 2011 - 16:02

Gerda O.:

Lieverds! Weer zo'n mooi verslag! Gaaf zeg! Keep on doing the good work!!
    Jullie zijn kanjers!
    Veel plezier nog!!
    Gerda

• 18 Oktober 2011 - 16:48

Gijs En Karlijn:

Lieve papa , we missen je ! Veel plezier en werkse ! Miljoen kusjes

• 18 Oktober 2011 - 17:05

Cok & Ina:

Lekker bezig met de club. Er wordt wat werk verzet, zeker in je vrije tijd. Fijn dat het zonnig weer is. Geniet van alles wat jullie mogen doen en met elkaar hebben.

• 18 Oktober 2011 - 18:25

Conny De Baat:

Hallo allemaal,

Veel plezier gewenst vanuit het regenachtige Noorden.
    We kijken weer uit naar jullie volgende verslag.
    Ook de foto,s zijn leuk om te kijken.

Groeten van de de Baatjes.

• 18 Oktober 2011 - 19:34

Arwi En Corrie.:

Lieve allemaal,
    Wat een goede berichten vanuit Roemenië. Jullie zijn kanjers en we leven met jullie mee. Het lijkt ons ook heel indrukwekkend om bij de oudere mensen op bezoek te gaan. Fijn dat jullie de liefde van de Heer aan jong en oud door mogen geven. We denken aan jullie in ons gebed. Liefs van ons beiden.

• 18 Oktober 2011 - 19:42

Albert De Zwaan:

Dat wordt lekker slapen na dat harde werken. Ik heb thuis ook nog een 'stapeltje' om weg te werken.
    Trusten

• 18 Oktober 2011 - 20:00

Arn Jan:

gaaf om te lezen zeg. Het zijn duidelijke reisverslagen en het nodigt uit om er gewoon bij te zijn. Echt super dat jullie zo veel kunnen doen hoor. geniet ervan en ook van elkaar!

• 19 Oktober 2011 - 05:54

Hendrik-Jan :

Oh oh. Zorgen jullie wel dat je de tijd en energie goed verdeeld? Niet al het werk in twee dagen op maken. Dan heb je soms de tweede helft van de week niets te doen. Dag zou toch wel erg vervelend zijn hahha.
    Het raakt me dat de mensen daar vandaan het zo veel slechter hebben en wij dan in Nederland zo snel de neiging hebben om te klagen. Super mooi wat jullie voor die mensen kunnen doen. Onbetaalbaar voor hen en voor jullie zelf lijkt mij. Sterkte nog daar. Groeten aan iedereen en heel veel liefs aan jou Astrid.

• 19 Oktober 2011 - 10:09

Simone Groenewoud:

Super leuk om af en toe wat van jullie te lezen!
    Fijn dat het zulk lekker weer is!
    Hier schijnt ook de zon!

Groetjes Simone Groenewoud

• 19 Oktober 2011 - 11:24

Tijmen En Karin:

Dag lieve allemaal,
    Onwijs goed wat jullie aan het doen zijn! Voor de anderen maar jullie zullen er zelf ook mooier van worden.
    Nog een paar dagen en dan weer back home, Tijmen ziet dat wel zitten hoor.
    Allemaal de lieve groetjes en voor twee pareltjes dikke kussen. xxxx

• 19 Oktober 2011 - 12:31

Nol En Hanny :

We lezen trouw jullie reisverslagen. Wat zijn jullie goed bezig. Druk maar prachtig werk. Allemaal de hartelijke groeten en in het bijzonder aan onze zoon en kleinzoon Anco en David.
    Groet, Nol en Hanny van Leeuwen

• 19 Oktober 2011 - 16:23

Pien:

Lieve allemaal, weer zo'n mooie dag gehad? succes he!!! Even speciaal voor Richard: Onze jongens hebben vandaag gespeeld tegen elkaar!! Tussen de buien en onweer door heeft Nick met zijn team gewonnen met 1-0! leuke wedstrijd, zeer sportief, de 2 keepers ( onze mannen) liepen na de wedstrijd naar elkaar om elkaar de hand te geven.. hoe mooi was dat!!!! liefs voor allemaal nog hele mooie en productieve dagen toegewenst... liefs