Daar zijn we weer - Reisverslag uit Miniş, Roemenië van Jeugd Brug - WaarBenJij.nu Daar zijn we weer - Reisverslag uit Miniş, Roemenië van Jeugd Brug - WaarBenJij.nu

Daar zijn we weer

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jeugd

20 Oktober 2011 | Roemenië, Miniş

Ik realiseer me dat er veel mensen zijn die gister tevergeefs hebben gewacht op een berichtje van ons. Gister was het een dag waarop Pieter het erg druk had, dus ben ik niet bij hem thuis geweest. Pieter brengt 3 keer in de week eten bij oude mensen en we brengen ook voedselpakketten bij gezinnen die wel iets extra kunnen gebruiken. Elke keer gaan er een paar mensen met Pieter mee. We kunnen namelijk niet met een groep van 30 man aan komen zetten. Gisteren zijn opa Leen en Anco mee geweest en zij waren diep onder de indruk. Dorianne, Laurien, Marlotte, Iris, Danny, Levi, Lotte en Femke Zijn mee geweest naar de gezinnen. Zij hebben ook spullen die over waren van de kindermiddag meegenomen. De kinderen zijn zo blij en dankbaar. Gewoon blij met een ballon.
Dinsdagavond was er een tiener-dienst. Andre en Richard deden een dramastuk over de verloren zoon. We hebben daarna een rustige avond gehad, want iedereen besloot op tijd het bed op te zoeken.
Woensdag 19 okt.
Pieter had een extra stapel hout geregeld, zodat we weer wat te hakken hadden. Anderen hebben een muur geplaatst voor het houthok. Geweldig om zo aan het werk te zijn. Er komen talenten naar boven bij mensen die ze zelf niet voor mogelijk hadden gehouden. Ineens werd het erg stil. Geen kettingzagen, geen radio, niets...Stroomstoring! Tijd voor koffie dus! Oh, dat gaat ook niet zonder stroom...dan maar een pan water op het vuur en oplos koffie... Het is behelpen, maar goed, we hadden koffie! Na de koffie hebben we het speeltoestel geschuurd, zodat er een nieuwe lak-laag overheen kon. Na de lunch hebben we een vrije middag gehad. Iedereen was vrij om te doen wat we wilden, als we maar op het terrein bleven. Er werd gevoetbald, genoten van de zon (ruim 20 graden!!),nog wat gemetseld (wat eindigde in een specie-gevecht tussen 3 mensen!) en van de blokken hout is een flinstone-auto gemaakt.
Etens-tijd! We hebben aardappels gegeten met huis-gemaakte schnitzel. Na het eten hadden we een bijzondere kerkdienst. Er werden getuigenissen gegeven, nog een keer het drama stuk en we hebben gezongen. Het lijkt misschien niet zo speciaal, maar er waren verschillende mensen geraakt. We hebben lekker gejankt en God gedankt, want Hij is goed!
We gingen een stuk later slapen dan de andere avonden, maar het was een goede, gezellige avond.
Donderdag 20 okt.
Goedemorgen! We hebben heerlijk ontbeten.
En tja, wat doe je daarna? Een paar zijn maar weer begonnen met metselen. Pieter had voor nieuwe stenen gezorgd. Ruud heeft even flink staan hakken op een paar houtblokken. Het hele gebouw is geveegd en gedweild.
We kijken uit naar vanmiddag. We gaan met de bus een rondrit maken door de omgeving en misschien even Arat in. Vanavond de voetbal-wedstrijd tegen de Roemenen en daarna onze laatste nacht hier...

• 20 Oktober 2011 - 08:47

Simone Groenewoud:

Jullie verslagen werden steeds mooier!
    Veel plezier de laatste dagen!

Groetjes van de Groenewoudjes uit Nieuwkoop

• 20 Oktober 2011 - 08:54

Colette Stam:

Beste mensen,

Wat doen jullie prachtig werk!
    Ik wens jullie alle goeds.

Hartelijke groet,
    Colette,

• 20 Oktober 2011 - 09:43

Albert En Ria:

God is goed! En Hij zorgt voor jullie! Gezellige dag met elkaar.

• 20 Oktober 2011 - 11:33

Bram En Marisqua:

Geweldig om jullie verslagen te lezen.
    Ik krijg al tranen in mijn ogen bij het lezen, zal heel bijzonder en emotioneel zijn om dit zo mee te maken, je gaat wel weer waarderen wat je hier allemaal hebt! Jullie hulp wordt in ieder geval dankbaar ontvangen!
    Succes nog even, zet 'm op, we vinden het fantastisch wat jullie doen!!

Liefs, Bram, Marisqua, Famke en Sieb.

• 20 Oktober 2011 - 11:35

Peter En Laura:

we zijn erg trots op jullie allemaal.
    Mooi om zoon verhaal te lezen. We wachten met smacht op meer op jullie laaste avond en de nacht. Morgen misschien wat kleine dingen afmaken.
    En dan naar huis een hele goede reis toe gewenst. gods zege voor een goede reis Lieve groeten aan iedereen en jel en fem tot zaterdag he Peter en Laura

• 20 Oktober 2011 - 12:53

Opa En Oma Alblas:

Fantastisch Bart, om zo met jullie mee te kunnen leven. We hebben net meegekeken op de computer. Wat fijn om zo mee te kunnen helpen Gods liefde uit te dragen door dit praktische werk te doen en leuke dingen te doen met de kinderen daar. We leven met jullie mee. Lieve groeten van ons.

• 20 Oktober 2011 - 14:18

Yvonne (omie):

Lieve Levi en vrienden,
    Ik was blij verrast met weer een reisverslag heerlijk om iets van jullie te horen vooral dat het er erg leuk aan toe gaat zou zo graag om een hoekje willen kijken om de sfeer te proeven maar dat kan ik ook uit het reisverslag opmaken, "maar toch" het lijkt mij helemaal geweldig om zoveel dankbaar heid te ontvangen. Ik vind jullie enorme harde werkers "allemaal" in het verre Roemenie heb ik zeer veel waardering voor. Dank voor al die bijzondere mensen die dat tot stand hebben gebracht. Levi leuke foto van jou. Toch kijk ik uit naar jullie aankomst om de verhalen persoonlijk te horen en mijn kleinkind weer een knuffel te geven. Heel veel groetjes allen.
    Morgen een veilige en goede reis geen file en we zijn er zeker bij de aankomst

• 20 Oktober 2011 - 14:26

Yente ( 9jaar ):

Lieve, Levi en vrienden

Ik hoop dat je veel plezier hebt.
    IK MIS JE HEEL ERG!!!!
    Vanavond lekker gaan slapen en dan zie ik je Zaterdag. Nog veel succes met het werk voor de kinderen.

• 20 Oktober 2011 - 14:27

André En Dorien:

Lieve allemaal,
    Wat fijn dat jullie zoveel gedaan hebben voor de mensen daar.
    Wij zijn onwijs trots op jullie allemaal.
    Bedankt voor de mooie verslagen en de foto`s, het is heel leuk om jullie zo te volgen.
    Wij wensen jullie nog heel veel succes en morgen een hele goede terugreis en Gods zegen!
    Wij kijken er naar uit om jullie zondag weer te zien en om gezellig bij te kletsen!!!!!!!
    Liefs André en Dorien

• 20 Oktober 2011 - 14:45

De Valkenburgjes:

wat gaaf te horen dat jullie een bijzondere dienst hebben gehad. leuk dat jullie al veel werk hebben verzet.
    nog een gezellige tijd met elkaat.
    wij zien naar jullie uit met jullie verhalen over 2 dagen.
    hartelijke groeten, de valkenburgjes

• 20 Oktober 2011 - 17:54

Albert:

Leuk al die positieve berichten, maar er is nog iets dat ik mis in het reisverslag .............. is er ook nog sprake van "kampverkering" met al die jeugd bij elkaar?

• 20 Oktober 2011 - 18:35

Cok & Ina:

Klink goed,lekker bezig en nog heerlijk weer ook daar. Genieten!

• 20 Oktober 2011 - 18:51

Conny De Baat:

Hallo allemaal,

Veel plezier op jullie laatste avond en een goede en vooral veilige terugreis toegewenst.
    Tot zaterdag.

• 20 Oktober 2011 - 22:27

Hendrik-Jan :

Schitterend om te horen allemaal. Elke keer weer lekker om even te lezen hoe het met jullie gaat. Voorlopig is het weer bij jullie een heel stuk beter dan hier, dus wat dat betreft hebben jullie het goed voor elkaar. Astrid, de jongens missen je. Dat zeggen ze niet hard op maar het is wel waar!! Haha.

Veilige reis terug morgen en ik bid voor jullie daar.