Naar je eerste werkdag met een gescheurde broek - Reisverslag uit Minişel, Roemenië van Jeugd Brug - WaarBenJij.nu Naar je eerste werkdag met een gescheurde broek - Reisverslag uit Minişel, Roemenië van Jeugd Brug - WaarBenJij.nu

Naar je eerste werkdag met een gescheurde broek

Door: Dorianne en Anneloes

Blijf op de hoogte en volg Jeugd

16 Oktober 2017 | Roemenië, Minişel

Maandag:
Om te beginnen willen wij Donja en Jan (natuurlijk) feliciteren. Niet omdat ze jarig zijn…máár omdat zij al 36 mooie jaren getrouwd zijn. Tijd voor feest! Ook al zijn ze nu niet bij elkaar, wij knuffelen Donja helemaal plat.

De wekkertjes gingen vroeg af vanmorgen, want ja.. kwart over acht ontbijten, dat wil je niet missen. Op een lege maag kan je natuurlijk niet werken. Het geduld van Donja en mij werd gister op de proef gesteld, doordat we moesten wachten tot dat we de blog konden uploaden. Dick heeft blijkbaar minder geduld. Hij vond het namelijk een slim idee om over het hek heen te klimmen, in plaats van eventjes op Pieter met de sleutel wachten. Zo lenig als Dick is, mocht het niet baten: gescheurde broek…en het echte werk moest nog beginnen. Hierdoor begonnen we wel met een brede glimlach aan de eerste werkdag.

Na het ontbijt hebben we de dag met quality time geopend. Het onderwerp waar we ons deze keer in verdiepen is vertrouwen. De opening is met zijn allen gedaan, vervolgens zijn we in verschillende groepjes uit een gegaan. Om zo even een half uur echt met elkaar bezig te zijn en naar elkaar te luisteren. We zullen elke dag beginnen met quality time.

De werkzaamheden van vandaag bestonden uit: hout hakken, oud hout omleggen in het hout hok, op pad met Pieter, het hek om het terrein afbreken, stenen schoontikken voor een schuur, palen stralen en een waterleiding aanleggen. Voor de mensen die niet weten wat palen stralen is…wij gokken, dat dit ook schoonmaken van de palen was. Ook zijn er bijzondere vondsten gedaan tijdens het omleggen van het oude hout, Channah kwam aanlopen met iets wat vroeger rat was. Ook bij de rest van de groep liep ze even langs om deze van dichtbij te laten zien. Marlotte en Anneloes waren rustig hout aan het hakken, tot dat er ineens een Roemeen aankwam. Hij zei iets in het Roemeens, pakte de bijl over en hakte binnen een paar seconden waar zij een kwartier over deden. Daarna pakte de meiden het weer met een glimlach op én op hun eigen tempo.

In de middag hebben we heerlijk buiten geluncht met zijn allen. Want ook op deze dag kunnen we de zomer lekker herbeleven (met zo’n 22°C). Na deze verdiende pauze, zijn we snel weer verder gegaan met onze taken.

Vanavond is er weer een voetbalwedstrijd: Nederland – Roemenië. Vooral de mannen en Lisette hebben er veel zin in, de rest gaat mee als support. De uitslag hoort u morgen.

• 16 Oktober 2017 - 17:22

Ellen Valk:

Hallo allemaal,

als eerst gefeliciteerd voor Donja (en Jan natuurlijk:)) met jullie 36 jarig huwelijk!
    Lekker hoor Donja, al die knuffels van zweterige hardwerkende mensen;)

Zo te horen hebben jullie vandaag al veel werk verzet! Ik ben trots op jullie:)!
    En fijn dat jullie tussendoor ook van het lekkere weer kunnen genieten.
    Dat doen wij trouwens ook want het is hier 25 graden!!

Veel succes met de voetbalwedstrijd vanavond! We horen graag wat het geworden is.
    En Lisette.....you go girl!!

Groetjes Ellen en Noa

• 16 Oktober 2017 - 17:57

André De Meij:

Roemenië uit....., altijd lastig! Gelukkig hebben jullie Anco Robben in de gelederen. We vertrouwen erop dat het dan goed komt!
    Het ontbijt met cheeseburgers sprak mij erg aan, geen wonder dat daar je broek van scheurt, Dick.
    Even zonder gekheid... wat leuk dat we door middel van dit blog bij jullie om een hoekje kunnen kijken!
    We zijn trots op jullie en wensen jullie al het Goede toe deze week. God is erbij, en Hij is te vertrouwen.
    Groeten vanuit een zomers Ter Aar,
    André en Ingrid

• 16 Oktober 2017 - 18:19

Karin Van Capelleveen:

Lieve mensen

Wat fijn om te lezen dat het goed met jullie gaat!
    Stiekum zijn we wel een beetje jaloers hoor, jullie zullen prachtige dingen (gaan) meemaken. Misschien denk je daar niet zo aan wanneer je een berg hout moet wegwerken :)
    geniet ervan!

groetjes van de Cappies uit Ter Aar en Alphen

• 16 Oktober 2017 - 18:42

Thirza Quakkelaar:

wat een leuke verhalen. ik hoop dat het leuk word.
    veel plezier met voetballen( ik hoop dat Nederland wint) groetjes Thirza
    i love jullie (papa Daniël, Micha)

• 16 Oktober 2017 - 19:13

Stephanie Oudshoorn:

Hoi allemaal.

Allereerst mama. Wij hebben pap maar goed verwend op jullie trouwdag.
    Goed om te lezen dat jullie zo veel fun hebben.
    Ik kijk uit naar de volgende blog

Groetjes stephanie martijn en de kids
    En papa natuurlijk

• 16 Oktober 2017 - 21:45

Petra Fransen:

Kus voor Anna

• 16 Oktober 2017 - 21:47

Albert En Ria:

Wat fijn om van jullie ervaringen te horen!
    Natuurlijk ook van ons gefeliciteerd, Donja (en Jan)! In Roemenië of thuis, jullie zijn goed in het zonnetje gezet!
    Echt stoer hoor, al het werk wat verzet wordt... met of zonder scheur in je broek;-), of dit nu snel of minder snel gaat:-)
    Heel veel plezier met elkaar, Gods zegen toegewenst bij alles wat nog op jullie pad komt en we kijken uit naar de volgende blog...

• 16 Oktober 2017 - 22:20

Corrie En Rwi:

Lieve allemaal,

Wat leuk om al jullie belevenissen te lezen. We kunnen ons helemaal inleven in jullie situatie. Lekker weer is bijna gewoon voor deze reizen aan het worden. Fantastisch! Wij zijn natuurlijk wel jaloers want diep in ons hart missen we het wel; het waren altijd zulke bijzondere momenten. Heel veel succes met alle klussen. Geniet van alles. En houd Dick een beetje in de gaten. Die 'ouwe man' moet absoluut niet meer over hekjes klimmen. We volgen jullie op de voet......
    Hartelijke groet vanuit een zonnig Nieuwkoop

• 17 Oktober 2017 - 09:59

Olaf&Simone:

Hallo iedereen,

Bedankt weer voor de gezellige blog!
    Leuk om weer op de hoogte te zijn. ...
    Wij wensen jullie hele mooie qualitijden toe!
    En wij zijn natuurlijk erg benieuwd of Nederland heeft kunnen winnen ⚽

• 18 Oktober 2017 - 16:52

Marcel:

Echt gaaf om te lezen, blijven schrijven!
    Ik zag wat foto's van de kindermiddag, héél benieuwd naar het verslag