De wielen van de bus gaan rond en rond... - Reisverslag uit Miniş, Roemenië van Jeugd Brug - WaarBenJij.nu De wielen van de bus gaan rond en rond... - Reisverslag uit Miniş, Roemenië van Jeugd Brug - WaarBenJij.nu

De wielen van de bus gaan rond en rond...

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeugd

23 Oktober 2015 | Roemenië, Miniş

Zoals Dorianne in het afgelopen reisverslag al heeft gemeld, heb ik de eer om u vanuit Nederland op de hoogte te houden van de busreis die om 13:30 uur Nederlandse tijd van start is gegaan. Als we uit gaan van een reistijd van 22 uur, zou dat betekenen dat de bus morgen (zaterdag 24 oktober) om 11:30 uur al arriveert in Nieuwkoop. Maar heel veel hangt af van hoelang de bus over de grensovergangen doet. Zeker nu met alle vluchtelingen is er de angst dat dit wel eens lang kan gaan duren.

Ik heb contact met Dorianne die mij telkens sms't op het moment dat ze een grens voorbij zijn. Zodra ik een sms heb ontvangen zal ik deze blog updaten. Hierbij zullen de mensen in de mailinglist geen nieuwe mail krijgen! U moet dus zelf deze blog blijven checken om te zien of er nieuwe vorderingen zijn. Deze nieuwe vorderingen zal ik duidelijk aangeven.

Als alles meezit zal de bus ergens tussen 15:00 uur en 16:00 uur de Roemeense grens passeren. Dus houd rond die tijd de blog weer in de gaten en blijf op de hoogte waar de bus zich bevind!

UPDATE 1 - 15:35 uur:
De eerste grens is gepasseerd! Om 15:19 uur kreeg ik een SMS dat de bus in Hongarije is aangekomen, wat een klein wonder te noemen is. Na wat oponthoud door bussen voor hun, was alleen een paspoort controle voldoende om weer verder te mogen. Dus de aankomsttijd van 11:30 uur in Nieuwkoop is nog steeds een redelijke aanname. Nu moet de bus heel Hongarije door. De verwachting is dat ze ergens tussen 19:30 uur en 21:00 uur Oostenrijk binnen gaan rijden. (Alleen kan ik door een afspraak vanavond tussen 19:30 uur en 22:30 uur geen update geven.)

UPDATE 2 – 20:17 uur
En bij deze mag ik u mededelen dat ook Hongarije is overwonnen. Om 20:09 uur kreeg ik een SMS dat de bus Oostenrijk binnen is gereden. Naar verwachting zal de bus ergens tussen 00:15 uur - en 1:45 uur Duitsland binnen rijden. Ik realiseer me dat een aankomsttijd van 11:30 uur in Nieuwkoop heel positief gedacht is. Ik wil voorzichtig gokken op ergens tussen 11:30 en 12:30. Zodra de grens met Duitsland is gepasseerd kunnen we een betere voorspelling maken. Maar alles gaat heel voorspoedig, maar ik kreeg trieste berichten dat er nog geen stop bij de McDonalds is geweest... Dus die vind ook plaats in Oostenrijk.

UPDATE 3 - 01:39 uur
Met veel blijdschap mag ik u vertellen dat de bus in Duitsland is. En wel op 35 km van Regensburg. Dat betekend dat ze een kleine 3 kwartier geleden de grens zijn gepasseerd. Ik kreeg de mededeling dat het ontbijt rond een uur of 6/7 gepland staat en dat de bus dan een uurtje later weer verder rijd. Dit zal allemaal in Duitsland plaatsvinden. Maar als alles in dit tempo blijft verlopen, komt de bus zo rond 9:45 uur Nederland binnen rijden. Wat meteen betekend dat de aankomsttijd van 11:30 - 12:30 uur nog best een redelijke gok lijkt te zijn. Maar nu ga ik zelf ook even een oogje dicht doen, dus de blog zal morgen ochtend weer worden bijgewerkt. Slaap lekker!

UPDATE 4 - 07:56 uur
Het is ongelofelijk hoe voorspoedig de reis verloopt. De groep is nu aan het ontbijten en zal geheel volgens schema om 8:00 uur verder rijden. Hier pakt buschauffeur Ivan het stuur over en zal de laatste kilometers naar Nieuwkoop rijden. Dit hopen ze in 3,5 uur te doen! Wat inhoud dat mijn eerste wilde gok, van een aankomsttijd van 11:30 uur, toch realiteit lijkt te worden. En hoe gaaf zou het zijn als wij met een geweldige grote groep, onze kanjers welkom heten in Nieuwkoop. Dus bent u rond 11:30 uur in de gelegenheid, kom dan naar dezelfde parkeerplaats als van waar de bus is vertrokken (Ladderhaak 2 in Nieuwkoop) Want uit eigen ervaring weet ik hoe leuk het is als veel mensen staan bij aankomst! Tot slot heeft Jonathan toegezegd dat hij contact met mij opneemt wanneer de reis drastisch anders verloopt dan gepland. Maar voor nu: Tot 11:30 uur in Nieuwkoop!

UPDATE 5 - 09:51 uur
Redelijk trots op mijn goede gok vermogen kreeg ik inderdaad om exact 9:45 uur van drie verschillende kanten te horen dat de bus in Nederland is aangekomen! Dat betekend dat er veel file moet staan wil de bus 11:30 uur niet meer gaan redden. Als ik u advies mag geven, zou ik iedereen die de bus wil verwelkomen aanraden om 11:15 uur klaar te staan. Dan zijn we er met elkaar zeker van dat de bus niet eerder dan ons aankomt. En hiermee ga ik er van uit dat dit de laatste update van deze blog is geweest. Mochten er onverhoopt nog spannende dingen gebeuren, dan laat ik het u weten, maar voor nu: over en uit!

  • 23 Oktober 2015 - 18:23

    Astrid:

    Nou, jeroen...dan blijven we maar op tot 23.00 uur...

  • 23 Oktober 2015 - 22:00

    Donja Koomam:

    hallo allemaal,

    Ik ben inmiddels thuis en het is heel goed gegaan. Karin is maar 1 keer ziek geweest en mijn hand zit er ook nog aan. Allen denken ze nu in Duitsland dat we een stelletje zijn.
    Het was heel fijn dat we samen mochten vliegen en we hebben samen gebeden en zijn gedragen door onze Vader. Hij heeft ons veilig en gezond thuisgebracht.
    Ik had deze week voor geen goud willen missen en kijk er naar uit als de bus in Nieuwkoop is, want ik kon niet iedereen gedag zeggen.
    In gedachten bij iedereen in de bus en zie jullie gauw.
    Dikke knuffel van Donja

Tags: bus, reis, huis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeugd

Op deze site houden wij een verslag bij van onze reis naar Roemenië. We gaan als jeugd van Evangelische gemeente De Brug een week naar Minis om daar werkzaamheden rond het gebouw en bij de arme bevolking thuis uit te voeren...

Actief sinds 31 Aug. 2009
Verslag gelezen: 2158
Totaal aantal bezoekers 55889

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2021 - 23 Oktober 2021

Roemenië reis 2021

18 Oktober 2019 - 26 Oktober 2019

The Roemeniëns 2019

13 Oktober 2017 - 21 Oktober 2017

The Roemeniëns 2017

16 Oktober 2015 - 24 Oktober 2015

The Roemeniëns 2015

18 Oktober 2013 - 25 Oktober 2013

The Roemeniëns 2013

14 Oktober 2011 - 23 Oktober 2011

Weer op weg naar Roemenië

Landen bezocht: